<div style="text-align: center"></div> <div style="text-align: center">Jag vet att serviceyrken kan vara svårt och att saker kan gå fel. Så länge man ber om ursäkt, kompenserar missen och kommer igen så är den mänskliga faktorn till fel fine enligt mig. Ibland kan jag nästan gilla ett företag <i>mer </i>efter ett misstag som de redde ut snyggt.</div> <div style="text-align: center"></div> <div style="text-align: center">Men.</div> <div style="text-align: center"></div> <div style="text-align: center">Ikväll var tredje kvällen vi valde att beställa vår mysiga fredagsmiddag från foodora och det är tyvärr tredje kvällen de förstör för oss genom att ringa sisådär 1-1,5 timme efter att beställningen gått igenom och säga att det inte blir någon mat. Det är SÅ tråkigt att få det samtalet 20:30 på kvällen när man tajmat runt allt med sin 8-månaders bebis för att få en mysig matstund tillsammans. Bara att ringa någon av restaurangerna här uppe på Rörstrand istället, klä på sig och gå ut i snöovädret och hämta hem maten och äta middag vid 21 parallellt med att hålla tummarna för att Cs första uppvak inte hände precis samtidigt. </div> <div style="text-align: center"></div> <div style="text-align: center">Första gången de ringde sa de helt enkelt att de inte hann leverera. Vid nästa tillfälle, för några veckor sedan, ringde de och sa att det inte fanns mat för stället som bekräftat maten var stängt och då kompenserade oss med en tre små rabattkoder som det lät som vi kunde nyttja vid ett tillfälle för att vi skulle våga oss på att prova beställa igen - så det kändes som gratis isf. Det var en snygg kompensation tyckte jag och de bad om ursäkt så även om vi var inne på att skita i det så bestämde vi oss för att testa ikväll igen. Tredje gången gillt.</div> <div style="text-align: center"></div> <div style="text-align: center">Det visar sig att koderna måste användas vid tre olika tillfällena, inte så snygg kompensation kanske att tvinga kunden beställa vid tre tillfällen med några små små rabattkoder per tillfälle? Vi var dock så hungriga och trötta och sugna på mat så vi gav dem en tredje chans och beställde. </div> <div style="text-align: center"></div> <div style="text-align: center">Ja, ni kan ju gissa vad som hände. Dags att gå ut i snöovädret och hämta annan mat från Raw och aldrig mer beställa på foodora. Tyvärr, där rök sista chansen vilket är supertråkigt för det är i grunden en bra affärsidé men den funkar uppenbarligen inte. </div> <div style="text-align: center"></div> <div style="text-align: center"> </div> <div style="text-align: center"></div> <div style="text-align: center">Nu har vi startat om På spåret och tänt ljus, dags för fredagsmys!</div> <div style="text-align: center"></div> <div style="text-align: center"></div>