Okej, jag har tänkt och klurat och funderat på hur tusan jag bäst ska balansera jobbet och mammaledigheten det närmsta året - herregud jag ska göra detta i minst ett helt år till ju så nu gäller det att börja landa i lite rutiner som funkar så att jag inte alltid ligger back i både jobbet och det sociala mammaledighetshänget som jag faktiskt vill ta del av denna gången... Därför har jag klurat på två åtgärder förutom att min mamma kommer på torsdagseftermiddagarna och avlastar mig så jag kan småjobba lite medan hon leker med kidsen här hemma... Det första är att anställa en assistent ett par timmar i veckan som kan komma hem hit och göra allt sånt som jag själv faktiskt inte måste göra - som att hämta paket och skicka paket (oftast böcker) eller uppdatera min hemsida johannakajson.se men framförallt slutföra greatweddings.se som varit klar till 80% hur länge som helst men som jag aldrig kommer loss med. Hade jag vågat lägga in hjälp att rensa mailen också kanske? Tänk om någon hade rensat mailen och lagt allt som har med Great Weddings i en mapp, skickat vidare alla förfrågningar till min säljansvariga på LOPPI och svarat på eventinbjudningar och rensat bort mail som jag inte ens hade behövt läsa. Det hade varit att köpa loss tid och ångest till att istället hänga med andra mammor, träna, mysa med August eller träna istället för att alltid tacka nej för att jag måste försöka jobba varje gång han sover. Hrmm.. Det andra är att eventuellt titta på en nanny-lösning några timmar i veckan från och med januari så jag kan sitta fokuserat och jobba tillsammans med assistenten och få undan alla kreativa texter jag behöver mer tid för att skriva men även för att kunna ta bröllopskonsultationer och mentorsamtal utan att ha August i famnen och jonglera med att han ska vara nöjd... Det är en läskig tanke helt klart så jag ska fortsätta klura lite till på den... MEN - först är alltså denna assistent jag tänker kan jobba för mig 4-8h i veckan här i Höllviken främst. Den måste kunna wordpress för huvuduppgiften första månaderna är att färdigställa båda mina hemsidor och uppdatera och fixa i modulen som jag har. Det måste vara någon som är snabb och duktig på detta Det vore ju grymt om personen gillade att fota och filma så att jag kunde få lite hjälp med vissa samarbeten men det är inget krav - alla är nog fasiken bättre på att fota än mig, haha.'' Det måste vara en prestigelös person för att hämta och lämna post och brev, rensa i mailinkorgen eller sortera kvitton ska också ingå i jobbet Personen måste såklart gilla bebis-August som antagligen kommer hänga med oss en hel del här hemma. Jag förstår att många drömmer om att jobba med mig för att få jobba med bröllop men bröllopsjobb kommer vara en extremt liten del i assistentrollen och det vill jag vara tydlig med, ibland kan det vara lite reseacharbete men främst är det andra saker som de ovan som jag behöver hjälp med. Personen måste kunna komma till Höllviken minst varannan vecka för jobbet men vissa uppgifter kan så småningom göras på distans. Vad tror ni. känner ni någon i Skåne som skulle kunna passa in i mallen? Min erfarenhet från vänner som anställt en assistent på ett par timmar är att det snabbt ökar upp till en riktigt tjänst för de gör sig så oumbärliga, haha. Det vore ju drömmen såklart.